onsdag 21. juli 2010

Elizabeth Zimmermann sine Mystery Mittens







Hadde lenge sett på disse vottene å hatt lyst til å få tak i oppskriften. Bestilte boka fra forlaget i USA, men det varet og rakk uten at den dukket opp i postkassen. Ble utolmodig å kjøpte den på Abay.



Dette er en av hennes kjente bøker Knitting Around, hvor hun har flere oppskrifter på votter, luer, sokker, jakker, vester og mye mer. Denne boken er samtidig en bografi om hennes liv med familien.



Har nå strikket 12 par av disse vottene. Enkle og kjappe å strikke når en først har kommet inn i teknikken.



Og så har jeg jo sagt på Tråsnella at jeg skal strikke 52 par på et år, fram til ca 1 mai neste år.



Får håpe jeg klarer å holde det jeg har sagt. Er nå godt i gang.






7 kommentarer:

  1. Hei! Gratulera med blogg Nunne
    Tøffe disse vottene dine. 52 par!! jøss...40 igjen då jomann : ))
    Du klare det. e ikke i tvil om det.

    SvarSlett
  2. Gratulerer med fin blogg.
    de er så flotte disse vottene du strikker .
    Er sikker på du greier de 52 parene.
    Du er jo så godt igang.
    Vil gjerne føkge bloggen din.
    Ønsker deg en fin dag.

    SvarSlett
  3. Gratulerer med blogg Nunne.Flotte votter du strikker.Gøy å se hvordan de blir i de ulike garn og farger.

    SvarSlett
  4. Nydelige nisser du har strikket.
    Hvor finner jeg mønstret til disse?

    Ha en flott dag

    SvarSlett
  5. Måtte jo ta en titt inn her, og de vottene der er jo så fine. Jeg er så glad i å titte i blogger, og legger meg inn som følger av bloggen din.

    SvarSlett
  6. Gratulerer med blogg Nunne.Flotte votter og nisser du har strikket.

    SvarSlett
  7. Hei.
    Lurer på om du rakk de 52 votteparene til 1. mai.
    Ha en fin søndag, og takk for besøk i bloggen min.

    SvarSlett